Wednesday, January 26, 2011

DIAM bukan MARAH..

SILENT iS BETTER..

DIAM lagi bagus kn dari byk cakap...Kalau kita diam kurang sikit dosa mulut...tapi kalau diam lak ade org ckp "marah ke??"..ermmm...susahkn nk xplain cmne..tp kekadang aku kalau marah mmg akan diamkn diri... elakkn dari cakap ngn org tu...kalau boleh pandang pon tak mau...teruk kn..hehhehh..rasanye ni yg terbaik utk diri aku.. Nabi penah cakap  "kalau kita nk marah kat s'seorang kna bg 70 sebab"..so,mana aku nk cari sebab sebanyak tu..mati hidup balik pon tak dapat kn...hahhaaa...jadi aku nasihatkn diri aku n kengkawan sume kalau nak marah tu fikir2 dulu..andai kata dh tak boleh fikir, g bilik mndi amek air semayang..insyaallah reda la lepas tu...lagi satu aku nk ingatkn kurang2kn lah ckp..makin byk ckp makin byk salahnye..bila salah dh byk maka byk la essay kat bahu kiri tu..ape kata kita kurangkan keje Malaikat kat bahu kiri tu..kasi dia rehat sikit..biar Malaikat kat belah kanan tu yg berkoje lebih...kn bagus camtu...jadi..fikir2kn la..hidup kita ni kejap je kn..pejam celik pejam celik takut nt bila dh tak celik takut tak sempat lak...aku ingatkn diri aku sndiri n kengkawan kat luar sana yg masih muda remaja mcm aku..hehehe..waallahua'lam...

4 comments:

Noor Adibah Binti A.Latif said...

akak.. xmo lah diam.. kalau akak diam. ibah takot.. huhu..

cik cekodok jagung said...

ye ke ibah..kalau akak diam pelik ke??hahaha..

suharzi said...

ibah...kalu akak sam diam tu makne ye diam dlm keresahan...tp biasa ye kalu akak sam ni diam kn dia tengah angan2 n mengelamun le tuh.hahaha.

cik cekodok jagung said...

AMBOI3..KUTUK NAMPAK...