Friday, December 7, 2012

hARAPAN..


Apa yang kita harapkan tidak selalunya akan kita dapat...
Kita mengharapkan yang ini tapi yang itu yang kita dapat..
Kekadang kita tidak dapat langsung apa yang kita harapkan..
Kata pujangga " Harapan hanya tinggal harapan.."
Jangan risau..jangan rungsing..jangan putus asa...
Pergilah memohon denganNya...
DIA adalah sebaik-baik sandaran...
Andai bersandar pada dinding,dinding akan roboh...
Andai bersandar pada manusia, manusia akan menjatuhkan kita...
Tapi..andai bersandarlah pada Allah, kita tidak akan jatuh,tidak akan sakit dan tidak akan mati dalam keadaan tragis...

Akal terdetik, hati berbicara...
Bagaimana pandangan Dia pada diri ini...
Solehahkah aku pada Dia..
Syukurkah aKu pada nikmat2Nya..
Sayangkah aku pada Dia..
Cukupkahkah rasa cintaku padaNya..
Astagfirullah...Ampunkan daku Ya Rabb...






 

Wednesday, December 5, 2012

kU iNGiN..

" Ku ingin menjadi kapas yang selalu ada untuk membalut tubuhmu..
  Ku ingin jadi seperti darah yang mengalir di setiap nadimu...
  Ku ingin seperti udara mengisi setiap ruang kosong di jiwamu...
  Tapi yang paling pasti ku ingin menjadi 'kawan'mu menemani setiap 
  langkah kakimu kerana ' kau aku will always near'..itulah kamu 'KAWAN'ku..."


Monday, November 5, 2012

Hidup..

Assalamualaikum...


Alhamdulillah sampai saat ni Allah masih memanjangkan usia dan masih di 

beri 2 nikmat terbesar iaitu nikmat iman dan islam...Subhanallah..

Walaupun kadang2 mengaduh kesakitan..

Tapi segalanya masih sempurna...

Masih mampu tersenyum..ketawa bergembira..

Ku percaya sakit ini hanya sementara..

Air mata ini juga hanya sementara..

Hidup ini juga hanya sementara...

Tiada apa yg kekal melainkan Dia...

Subhanallah...Alhamdulillah..Allahuakbar...

Buat orang2 tersayang...
Bersyukurlah...
Berbahagialah...
Bergembiralah...
Sesungguhnya syukur,bahagia dan gembira manisan dlm kehidupan...
ku mohon doamu mengiringi hidup dan matiku...


Monday, July 16, 2012

Alhamdulillah...

                                   

                                             Terima kasih Ya Allah atas kurniaanMu...
                                              Bimbing lah kami...
                                              Ingatkn kami ketika kami lupa...
                                              Satukn kami dan kekalkan kami,.....

Wednesday, June 27, 2012

Teman Baru...

Assalamualaikum...
Ermmm..Terasa bersawang dh laman sesawang nie...
Isyh2...sibuk bebenor koi sejak 2 menjak nie..
Takpe2 hari nie koi ade sikit masa free...


Haaa...Koi dh dapat teman baru...
Cun melecun kacak habis...hehehe..
Jangan ngorat diaorang...Diaorang koi yg punya..
Aiman yang hadiahkan..
Terima kasih Aiman hadiahkan Kacak n Chantek pada Kak Da....


                                      Nie la teman baru koi.....


Si Chantek...

Si Kacak...

Tuesday, June 12, 2012

Don't Be SaD...

AwAk..
EgoNye AwAk...


Ermm..Nape jadi mcm Nie..



JgN La McM Nie sLaLu..
 sY TaKUt...


sAyA KeNa FaHam AwaK kEr?
TaPi Awak FahaM Sy x??


 SeDih La sy Awak buaT Sy mCm nie...
Errrmmm...






                                                  EveRyThiNg GoNnA  be OkAy kan....

Monday, June 11, 2012

Hati..

Terasa terlalu keterlaluan..

Everything i want to know..

It is not necessary actually...

Please...contol...

Bimbang ade yang menyampah nanti..

Sebelum terlambat baik hentikan..

Kalau sayang sekalipun biar la berpada-pada..

Bimbang nt ade yg terluka lagi...

Kalau b'kasih sekalipun biarlah sekadar saje...

Bimbang nt ade yg sakit lagi...

Sedar la dari sekarang...

Supaya esok hari tak ade yg menyesal..

Malu la dari sekarang..

Agar esok hari tidak dipermalukan...

Ya Allah hanya Engkau yg Maha Mengetahui hati ini....

#Maaf sebab rasenye terlalu bizy body dgn hal2 awk...


Sunday, June 10, 2012

Koi Org PaHaNg Laaa..

Hellooooo...Ape kAbar seMuAnyer...Hahaahaha...
Ha Entri kAli nie koi denGan BaNgGenye nok sHare ngn gHoDong2 suMe seRbA saTu
VocAbuLaRy org paHaNg...
HAaaa..JaNgAn InGaT Koi Diam2 Tok PanDai B'lOgHaT PaHanG...
Huiiiii...SilAp Tuh...KoI dAh  PaNdAi Tau...
IbARaTNyer KaLau Le Ade PekSe TtG LogHat PHg Koi RasE Koi DpT BAND 6...
hAhAAA...Moh Kite ceKiDaUt GambO2 dan Ayat2 Yg Koi SediAkAn SupAyA GhoDonG2 Seme
paHaM DaN MenGhAyAti bEtaPa iNdAhnya bAhaSa org PhG....

Contoh Ayat : Balerrrr... Saper pulok la bantei meghuoh dala lif neh...
Bau dah la macam hampuraih.... Hangit melantong....
Tak tahan nak muntoooohhh ni......

Contoh Ayat : Masa tengoh ralit nengok orang main baseball te...
Seleman tetiba tekancoih bila bolo te tetiba jatuh dekat tempat duduk dia...
Dia pon cuba la nok kontrol ayu.... dan menjerit Auwwww!!....:

Contoh Ayat : Pepalih la tak elok nyer ngelim karipak...
 saper la yak buat keje gini... kala nak nolong ngelim karipak,
kelim la memolek... jangan la bekelebi gineh... jangan kata nok juei...
 nok makan pon tak cekak......:m

Contoh Ayat : Kala terserempok dengan rodong2 yak tepeghelos kaki dengan tayar vespa
 dalam lubang cenggini... pakat2 la tulung.
 Ni tidok.. pakat tulung tengok ngan tulung gelok jer....
semer nyer pakat kabor... Biorrr ke lantokkkk!! ........

Contoh Ayat : Keh dah kabor... jangan cuba naik 'roller-coaster' tu...
aokme babir... nok naik jugek... kan dah kerayan.. daroh tinggi, sakit jantung,
kencing manih, jiwa kaco, semer penyakit habih keluor......
p/s : Macam ni la muka orang tengoh 'kerayan'... hehe....

Contoh Ayat : Orang dah kabor banyok kali dah... kala bawok moto te,
jangan asik main SMS... Haaa... kan dah kena...
 tak pasei-pasei terjerungkang dala lubang te...
saper nok jawak ni.... moto aboh aok ni..:

Haaa...cukup la dUlu yer..Koi Nampok Dah RamaI wAt Muke tuh...KesIan koi Nengok nyer..
terNganga2 doh...Kalu tok PahAm Koi SarAnkan bukok kamuih la yer..
Kalau tok siLap Kamuih dwiBahAsA EdiSi ke-9 kot...
oK dEh...Chau dulu bebehhh.....Assalamualaikum..

Wednesday, June 6, 2012

Doa saya untuk awak

Assalamualaikum,,,

Hehe...Dah berapa hari tak jenguk blog disini...

Harap2 tak bersarang la lagi...haha

Haaaa,...tapi kesian Mr.Z den kat tgh la-ut sana..

Kurang sihat(hukhukhuk..batuk...)

Kesian dengar suara lemau jer...

Tak seceria slalu....

Ape2 pun cepat2 sembuh ye abang....

Insyaallah tak lama lagi okay la tu..

Banyakkn minum air n jgn lupa mkn ubat juge...

 

Tuesday, May 29, 2012

Cuti Kanak-kanak..

Assalamualaikum...
Haha..cuti skolah dah stat...ape lagi moh le kite pakat2 pergi bercuti..
Tak gitu kengkawan sume..hehe..
Ha kali nie destinasi percutian aku ke Setiu Agro Resort..
Haaa..nk tahu kt mana google ajer...
Jauh giler resort nie..
2 hari 3 mlm belum tentu tak sampai...mesti sampai nyer...
Penting nie solat mmg wajib kena jamak n qasar la kan...haha..
Musafir la katakan..(lala~ mata ke atas tangan pula atas bahu)
"Musim2 cuti cenggini la sbg budak skolah kita perlu ye buka minda 
dgn bermusafir ke negeri org"(nasihat nie.)..hehe..
Ape2 pun terbahek la...
Terima kasih kepada Yah,Awanis,Kema n Fatin..
sebab sanggup bersama tika susah dan senag...
" Susah dan senang kita bersama...kan aku dh nyanyi.."
Tapi terima kasih byk sikit utk Yah sebab selamatkan aku dr pokcat gile gigit aku,,
Huhhh!! Gatai punye pokcat..Aku tak lupa gigitan kau...(marah nie!!)
Hahaha...JANGAN SALAHkan aku atas kematian POKCAT tue eah...harap faham..
Selain tu,
Dapat jugak ilmu tapi hati masih lagi sangsi dgn ilmu tu...?
Hahahaha...seramm nih...
Takpe tinggalkan dulu persoalan tu...
Okey...
Mai la cik adik,cik abang,cik kakak cekidaut photo2 yg sempat disnap masa percutian kami baru2 nie..:)
Ha...time ni berkobar2..eeee..tak sabar nk sampai..

Muka kanak2 riang yg dah selamat sampai..check in time...

Orang lain open kitab kiteorang open kamera..1,2,3,,cheese...;P

Tadaaa...ni anak dara yg bakal dpt suami tua sebab pantang org tua2 kalau ank dara duk kat tangga...
Selera di pagi hari...hahaha...

1,2,3,cakkk...

 












































Cinta Berjauhan

khas utk Mr.Zulhelmi..jauh kat tengah laut sana..huhu..

Monday, May 28, 2012

Kawanku tak bujang lagi...

elllooooo...

ermmm..makin ramai kengkawan aku yg nk bertukar status nie..
Seram nih...hehe..
Bulan ni jer ade berbiji-biji umah orang kenduri kawen...
tapi kawan aku yg kawen bulan ni sorang jek..hahaha...
Pokpa jer lebih...
Tapi serius kot dh ramai yang kawin,,,
KUNA,JIJAH n MOHSIN dah selamat dah diijab kabul...
comin soon my dear bestfren...NIK FATIHAH..
Dusshhhh..aku nie bila lagi...
Omakkkk..kawen kan aku dgn anak raja...
hahahaha...tak nak anak raja gopal okeyh mak..raja lain la pulak..
hehehe..
Ni ha sedikit cebisan gambar curi dr muka buka Kuna n Tihah..
Haha..sori kawan time awok kawen sy masih di bangku pelajaran...
Jadi sy abadikan hari bahagia awok kat belog sy yg famos nie...
heheeh..jangan marah okey...


Kuna n pasangan...selamat dh depa nie...alhamdulillah..
Haaa...yg berdua nie coming soon..9/6..my bestfren Nik Fatihah..  

p/s : Harap2 turn aku lak lepas nie..hak3...gatai...
      : Semoga kalian bahagia dunia akhirat n dapat anak2 yg
         soleh n solehah nt..Aminnn...:)

Alhamdulillah....

Indah sungguh hari2 yang dilalui...
Walaupun kadang2 ada duka...
Namun Allah tak biarkan duka itu bermaharajalela dlm hati ni..
Sekejap dah kembali ceria..
Tak bermakna duka tu patut dilupakan..
Tapi duka tu sebagai peringatan agar hari2
yang mendatang dapat mematangkan diri nie...
Errrrmmm...sungguh sayang Allah pada diri ni...
Segalanya yang diminta pasti Dia makbulkan
walaupun terpaksa menunggu lama...
sehinggakan mengeluh..
tapi Dia tetap memberi....
Ya Allah jadikan daku hambaMu yang bersyukur atas nikmat2Mu...


Thursday, March 8, 2012

Terima Kasih Ya Allah

Terima kasih Ya Allah...
Terima kasih atas kasih sayang yang Engkau berikan..
Terima kasih atas cinta yang Engkau hadiahkan...
Terima kasih atas perhatian yang Engkau berikan 
Walaupun kekadang aku tak peduli atas perhatianMu..
Terima kasih Ya Allah kerana sering mendengar esak tangisku 
Walaupun esak tangis itu hanya seketika...
Terima kasih Ya Allah pinjamkan daku sifat2Mu..
Walaupun kekadang aku lupa yang aku hanya peminjam...
Ya Allah terima kasih atas nikmat-nikmatMu....
Ampunkan daku...
Jadikan daku hambaMu yang paling bersyukur atas apa yang Engkau berikan...