Wednesday, March 23, 2011

FUhhhh..TAK KHUSYUK...

Assalamualaikum..
Dah bape minggu pena aku tak berjoging kat sini...Asyik berlari je siapkan koje skolah n macam2 la kan 
sampaikan terabai sikit blog ni...Haaaaa...kali ni pena aku nk berjoging nak cite tentang mereke2 kat bawah ni...
Tengok diaorang je Akak Da dah nk tergelak belum lagi duduk ngan korang ni..Errrmmm...ni la buah hati pengarang jantung mak ayah kat umah...Tanpa diaorang ni sunyi sepi rumah..Ni adik 2nd last n last..Fidah n Kinah..
Akak Da buat entry special utk korang berdua sebab korang dah wat salah ngan Akak Da minggu lepas..
Jaga2 biar kena tangkap polis...Kacau Akak da lagi,..Alkisah bermula di waktu magrib yg sgt indah...

Fidah>>> Akak Da cepat la semayang...Orang nak semayang dah ni..eeeee...tengok tb je..

Aku>>> ok2 jom semayang..
Aku>>> Allahuakbar...(angkat takbir)
tiba2.....bunyi..>>ssshhhshshshshshsssssshhhh...

Aku>>>(dalam hati) bunyi ape tu...mcm ular je...then aku rukuk..Bunyi ni lak...(tuptaptuptaptuptap....) tym sujud lak ade lagi bunyi...bunyi ular bergabung ngn tuptap3x...Bunyi ape ni???? Aduyai...dari mane la bunyi ni...Assalamualaikum warah matullah...(aku bg salam)...pastu bukak mata...
tengok2 rupenye...bunyi jiran sebelah aku ni yg semayang khusyuk bebenor sampai bape rakaat tak tahu lah...

Aku>>> Fidah bunyi ape tadi???

Fidah>>> Orang bace bismillah la...

Ermmmm...tak khusyuk solat aku gara2 adik aku sorang ni solat kat sebelah pastu menghasilkan bunyi2 yg sgt pelik...dari awal solat sampai akhir geli hati tengok gelagat adik aku solat kat sebelah...(curi2 jeling tym rukuk)..Pastu aku solat 3 rakaat je tapi dia solat 5 rakaat...memang kelakar..fidah n adik Kinah sama je...
Seyes diaorang ni tym solat memang SHARP...azan je terus solat..Alhmadulillah....
p/s: so solat la bersendirian insyaallah khusyuk..elakan solat ngn adik2 yg tak baligh lagi nt anda diganggu..hehehehe..
AKAK DA SAYANG KINAH N FIDAH....

5 comments:

faiz said...

mcm2 ragam budak2 baru nak belajar solat..

cekodok jagung said...

heheheh..kelakar sgt..tak khusyuk solat kalau ade adik kat sebelah..

suharzi said...

hahaha...tu le pasal poksu xbg kalu diaorg nak solat same...mmg xkhusuk yer...walau pong imam masjid negara pong mesti tergugat iman kalu solat gan fidah n kinah cerdik bertuah ni...

Anonymous said...

akak grah

mmg lawak la dak dua org ni.. pape pn, pujian utk diaorg coz rajin n ingt tu solat.. tp ape yg pnting bg kite ialah,kite kna ingt utk bimbing dia bile dh besar nt...

cekodok jagung said...

betol tu...niat dah ade tapi bimbingan tu yg kena kuat sikit..hahah..